Što nam učenici imaju za reći?
Glavna je tema ovogodišnjeg školskog lista komunikacija. Pitali smo se koji je najpopularniji način komuniciranja među učenicima, jesu li ikad koristili neki od pomalo zaboravljenih načina komuniciranja, koliko vremena dnevno provode komunicirajući putem mobitela i koju aplikaciju za to najviše koriste. Naša znatiželja rezultirala je anketom koju smo proveli u višim razredima naše škole. Anketu su izradili i analizirali naši novinari u svibnju 2021.
U anketi je sudjelovalo ukupno 467 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda. 307 učenika (66%) poslalo je pismo barem jednom u životu, dok 160 (34%) nije. Razglednice su ipak popularnije s obzirom na to da su 402 učenika (86%) poslala barem jednu razglednicu. 392 učenika (84%) primila su pisma ili razglednice, a 75 (16%) nije imalo tu sreću. Kućni telefon, odnosno fiksnu telefonsku liniju posjeduje i koristi 224 učenika (48%), 110 učenika (24%) je posjeduje, ali ne koristi, a 126 učenika (27%) nema kućni telefon, dok 7 učenika (1%) nikad nije čulo za takvu telefonsku liniju. Čak 414 učenika (89%) koristi elektroničku poštu (e-mail). Očekivano, najdraži je način komuniciranja s prijateljima uživo za 349 učenika (75%), dopisivanje najviše voli 79 učenika (17%), a 39 učenika (8%) odabrat će poziv.
Prema odgovorima učenika na pitanje koliko su imali godina kada su dobili svoj prvi mobilni telefon, možemo zaključiti da učenici najčešće postaju vlasnicima između sedme i desete godine života. Najveće iznenađenje su odgovori na pitanje broj 8, a to je koliko vremena dnevno učenici provode komunicirajući putem mobitela. 152 učenika (33%) provodi dnevno 1-2 sata, 99 učenika (21%) manje od jednog sata, 90 učenika (19%) 2-3 sata, a 53 učenika (12%) 3-4 sata. Na isto pitanje 35 učenika (7%) odgovorilo je 4-5 sati, dok 38 učenika (8%) dnevno provodi na mobitelu više od 5 sati.
Apsolutni je pobjednik među aplikacijama kojima se učenici koriste za komuniciranje s prijateljima WhatsApp (60%), a neke su od ostalih aplikacija kojima se češće koriste Snapchat (16%), Instagram (9%) i Discord (8%).
Novinari školskih časopisa English Extra i Listuš