Školarci suočeni sa stresom
Često čujemo rečenicu: „Pod stresom sam!“ Međutim, što je zapravo stres? Stres je reakcija našeg organizma na neke okolnosti koje nas tjeraju na promjenu te stres može biti naš odgovor na situaciju za koju mislimo da nas ugrožava. Hoćemo li na nešto reagirati stresom, ovisi o tome hoćemo li neku situaciju procijeniti lošom za nas. Neki od znakova stresa su: loše raspoloženje, napetost, zabrinutost, ljutnja. Kad smo pod stresom osjećamo kao da su svi protiv nas i ne želimo se družiti s drugima.
Učenici su i inače pod stresom, a pogotovo sada, za vrijeme pandemije koronavirusa. Nedostaje nam normalno odvijanje nastave, bez maski i ograničenja, bez razmišljanja o tome hoćemo li nastavu opet morati pratiti preko računala. Nedostaje nam druženje na kakvo smo navikli. Nedostaje nam razgovor s prijateljima tijekom nastave na daljinu. Razgovor preko mobitela i poruke poslane preko društvenih mreža ne mogu zamijeniti prijatelja koji zna saslušati i pomoći savjetom. Drugi je uzrok stresa i kraj školske godine. Većinom su učenici pod stresom zbog ocjena, što je sada najviše izraženo. Nastavu smo zbog koronavirusa ove školske godine imali malo na daljinu, malo u školi. Kada smo online, gradivo se gomila. Kada se vratimo u školu, nagomilaju se testovi i ispitivanja. Nekako je uobičajeno da učenici tijekom ponavljanja i učenja sve znaju, a čim krenu pisati test uhvati ih panika pa napišu pogrešan odgovor. Školski psiholozi učenicima savjetuju da, kada su pod stresom, stanu s radom i smire se, a zatim nastave raditi. Također, djeca pod stresom nisu samo zbog ocjena, nego i zbog loših odnosa u obitelji i društvu.
Djeca koja su pod stresom trebala bi o svojim problemima s nekim razgovarati. To može biti prijatelj ili član obitelji, a uvijek se mogu obratiti za pomoć i školskom psihologu.
Kiara Mikulčić Kralj