Projekt Educational Yoga for the YOLO (You Only Live Once) Generation / Edukacijska yoga za YOLO (Jednom se živi ) generaciju implementira se u našoj školi kao dio Erasmus + programa: Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, Strateška partnerstva škola . Ukupno trajanje projekta je 12 mjeseci, od 5.rujna 2017. godine do 5. rujna 2018. godine. Cilj projekta je donijeti alternativni način pristupa učenicima (pogotovo deprivilegiranim učenicima poput izbjeglica) uvođenjem svjesnosti u proces učenja te elemenata obrazovne joge.
Projekt koordinira škola 1st Primary School of Rafina iz Grčke (Rafina), a partneri su OŠ Tituša Brezovačkog (Zagreb), škola 4th Primary School of Rafina iz Grčke (Rafina), Maria Regina College SPB Primary iz Malte (St Paul’s Bay) i škola Gerenkoy Ilkokulu iz Turske (Foca).
Školski koordinator projekta je školska pedagoginja Maja Sokač, a suradnica i dio tima učiteljica Katarina Đorić.
Europa i svijet se mijenjaju toliko brzo da deprivilegirana djeca, zapostavljena
iz raznih razloga, od rizičnih obitelji do siromaštva, često ne uspijevaju uhvatiti korak s vremenom i prilagoditi se, što rezultira njihovom niskom obrazovnom izvedbom. Ti učenici su
ranjive skupine u pogledu ranog napuštanja školovanja.
Još jedna važna zajednička potreba škola partnera konzorcija YOYO i škola diljem Europe je potreba da nauče kvalitetno prihvatiti i uključiti u obrazovni sustav djecu masovnog izbjegličkog vala.
Potreba škola je znati se nositi s traumom izbjegličke djece koju je rat, istrebljenje, dugo i teško putovanje daleko od doma kroz Tursku do Europe, gubitak voljene osobe i sl. prouzročilo. Škole partneri će razviti i širiti dobru pedagošku praksu za rješavanje ovakve situacije.
Projekt nastoji pružiti podršku nastavnicima za integraciju obrazovne joge i razvijanje svjesnosti u učionici izradom priručnika. Također nastoji promicati mentalno zdravlje i toleranciju nastavnika, učenika i (idealno) njihovih obitelji. Projektom se nastoji nadopuniti nastavne planove i programe s ciljevima učenja o svjesnosti i razumijevanju sebe, drugih i različitih te svijeta koji se mijenja nasilno kao i razvijanjem vještina važnih za život koji će omogućiti učenicima da rastu sretno, zdravo i svjesno.
Projektom je predviđena samo mobilnost nastavnika, a učenici će sudjelovati na način da će se izrađene nastavne jedinice (5) od strane nastavnica provesti u svrhu testiranja kvalitete i evaluaciju. Sudjeluju učenici razredne nastave (do 15) i njihovi roditelji (ukoliko žele).
Projekt će ponuditi priručnik koji će kompilirati dobru praksu / pristupe razvijene i implementirane u školama partnerima tijekom 1.
faze provedbe. Priručnik će također predložiti metodologiju za utjelovljenje Svjesnosti u školski kurikulum i aktivnosti obrazovne joge (izvannastavne aktivnosti-npr. dramska skupina, radionice na satu razrednika-npr. kontrola ljutnje).
Konkretnije, „Priručnik za dobru praksu“ uključit će scenarije i planove nastavnih jedinica poput:
- Svjesno disanje (svijest i kontrola disanja su temeljne prakse za svjesno razmišljanje i temelj svakog aktivnog vježbanja)
- Dijelovi tijela (radi se o jednostavnoj i strukturiranoj praksi usmjerene svjesnosti na dijelove našeg tijela; ova tehnika može biti temeljni mehanizam za susret s intenzivnim emocijama i pomaže svjesnosti disanja)
- Svjesno hodanje (svjesnost tijela kada je tijelo u pokretu; pomaže poboljšanju aktivnosti ako je netko umoran ili nervozan te nakon dugog razdoblja rada tijekom kojeg osoba
sjedi) i - kratke joga vježbe razgibavanja primjerene djeci koja ne prakticiraju jogu (npr. vježba mačka, leptir i sl.)