Sve likovne forme u prostoru OŠTB

Sve likovne forme u prostoru OŠTB

Osim redovitih prezentiranja metodičkih izložbi 5. do 8. razreda  na zidu stubišta, što je prastara tradicija škole, u našim prostorima hola i atrija se dvaput godišnje oblikuju i prigodno postave  velike tematske kulise (po 6 m2 svaka – i uvijek dolaze u paru). One su vizualni  okvir školskih priredbi za Božić i Dan škole. Njihove brojne verzije iz proteklih godina, uz razne druge učeničke radove običnih formata, ukljućujući  i brojne kiparske radove, zabilježene su na poveznici.

Dok su scenografije, (prema zahtjevima svojih prostora) uvijek dvodimenzionalne, u metodičkim izložbama se izmjenjuju sve likovne i vizualne forme od slikarstva i skulpture, crteža, grafike i fotografije do instalacije (ili npr. projekcija učeničkih stop animacija za Otvorenih vrata škole). Zadaća im je odgoj vizualne pažnje, isticanje naročitih učeničkih postignuća (pojedinih razreda) kao i darovitosti, uz promicanje vizualne prepoznatljivosti škole i ovim oblikom uređenja njenih interijera.

Tekuće školske godine je  predstavjen  niz metodičkih jedinica, čije su izložbe dokumentirane  na  poveznici. Fotografi – INA/ Vizualni identitet bili su: Sofija K., L. Rezo, L. Holjevac, Karla K., Nika Z., Karlo S., Marijana  H., Nika G. Oni su, osim metodičkih postava i scenografija,  dokumentirali i sva prezentiranja – izložbe ovogodišnjeg likovnog projekta Klima se klima.

Na poveznici metodičkih izložbi moguće je pogledati i dva (od četiri) likovna rada učenika škole koji trenutno sudjeluju na ovogodišnjoj International Children’s Exhibition of Fine Arts Lidice 2023 (ICEFA) s temom Ples. Njihovi likovni radovi izabrani su za sudjelovanje na toj međunarodnoj izložbi u konkurenciji 16 416 radova, koliko ih je ove godine bilo prijavljeno iz 83 države. Sudjeluju  Roko O., Julija J., Dora K. i Noa P.  Njihove nagrade na ovom natjecanju također su  rezultat  kontinuiteta u poticanju i razvijanju  darovitosti kod učenika od 5. .- 8. razreda. Ta darovitost (kako njihova, tako i brojnih drugih ovogodišnjih osmaša) se uspješno može  uočiti u sveobuhvatnoj izložbi (online uradaka – mahom) u kojoj su svi autori  imenovani.

Osim prigodnih kulisa, za prostor školskog hola se već odavno izvode i polu-trajne kulise. One ovaj veliki  prostor čine ugodnijim, a izmjenjuju se svakih 4-5 god. Trenutne su postavljene lani, a izvedene su prema online rješenjima (lekcije  Složeni ritam) učenika E. Novak i B. Imamovića.

 

 

 

 

Prve trajne kulise školskog hola (prema P. Mondrianu) sa stolcem i pojačalom na fotografiji

 

Ovaj foto sadržaj kulisa s priredbom  preuzet je s www.ostb., Ppt. “Božić”, prim. educ. mag. M. T. (te obrađen)

 

   

Prošlogodišnja priredba nije imala tematsku poveznicu te je pozadina tog školskog događaja slobodno kreirana. U njenom ukupnom dojmu, kulisu čini zbroj pojedinačnih radova u prozorskim oknima, koji složenim ritmom propituju identitet i  popularnu kulturu vizualno hipertrofiranim nizom osebujnih  stilova.

 

Ovogodišnja je školska priredba za poveznicu imala temu Samopouzdanje. Od dva izvedena krila kulisa, u konačnom prostoru priredbe (određenom vremenskim uvjetima) korišteno je samo jedno krilo (razloženo u četiri segmenta). Detalj sasuvišne kulise (koja je kratko bila postavljena u holu) s tekstom “Vjerujem u snagu svoje mašte” pripada autoricama (tog segmenta) Nini D.,  L. Kolovrat i Leonardi F.

 

Mobil D. Kukec (međunarodno natjecanje)

Naslovnica prošlogodišnje objave  “Sve izvannastavne forme LK”